YEAHSUP

YEAHSUP - inflatable stand up paddle board

Arch. Luca Ariedi

INTRODUCTION / INTRODUZIONE

The project is the creation of a line of surf at low cost to give everyone a chance to practice this sport with a great outfit. Designed and developed in Italy, Venice, home of the gondola and small boats.

Il progetto è la realizzazione di una linea di surf a basso costo per dare la possibilità a tutti di praticare questo sport con un ottima attrezzatura. Disegnata e ideata in Italia, a Venezia, patria della gondola e delle piccole imbarcazioni.


A WORLD ECOLOGICAL / UN MONDO ECOLOGICO

The SUP is not only a sport, but a commitment to changing environmental habits. A new eco-friendly means of transportation on water. Move the personal transportation by motor boat to paddle one would bring down a lot of water pollution, especially in Venice. Even the rivers, little used but very polluted. If people used these lines of communication, even for sports activities such as water quality would increase environmental awareness.

Il SUP non è solo uno sport, ma un impegno a cambiare le abitudini ambientali. Un nuovo mezzo di trasporto ecologico sull’acqua. Spostare il trasporto personale dalla barca a motore ad uno a pagaia abbatterebbe di molto l’inquinamento delle acque, soprattutto a Venezia. Anche i fiumi, poco utilizzati ma molto inquinati. Se le persone usassero queste vie di comunicazione, anche solo per attività sportive la qualità dell’acqua aumenterebbe come la coscienza ambientale.

PROJECT DEVELOPMENT / SVILUPPO PROGETTO

The inflatable surf are extensively tested, both with shock that durability with high hours of use. The tests were carried out on rivers, lagoon, sea and city (Venice). The design is simple, clean and simple lines. The colors identify the model, while the white decreases the heat of the surface avoiding overheating and the increase in volume of the indoor air. The paddles are made ​​of carbon fiber, fine adjustments in comparison with many present in the market. Easy to store in your backpack and carry on the shoulders. In a car, like the New Beeatle cabrio, even two of them fit. That's incredible!!! The design took many prototypes and studies of the form, using 3D printers and pens.

I surf gonfiabili sono ampiamente testati, sia con urti che durabilità con elevate ore di utilizzo. I test sono stati effettuati su fiumi, laguna, mare e città (Venezia). Il design è semplice, linee pulite e semplici. I colori identificano il modello, mentre il bianco diminuisce il calore della superficie evitando il surriscaldamento e l’aumento di volume dell’aria interna. Le pagaie sono in fibra di carbonio, leggerissime messe a confronto con molte presenti nel mercato. Comodo da riporre nello zaino e da portare sulle spalle. In una vettura come il New Beeatle cabrio c’è ne stanno addirittura due. Incredibile!!! La progettazione ha richiesto molti prototipi e studi della forma, utilizzando stampanti e penne 3d